Help haten te helpen

 Help haten te helpen

Help mij de noodlijdende te leiden
Strijd met mij hiertegen te strijden

Komen tijden gaan seizoenen

Laat mij zoeken naar wat jij vind
is hopelijk niet het enige wat ons verbind

laat mij jou leven lijden
ik heb genoeg van de mijne

laat mij je redden ik heb het hulpeloze nodig
ik staar mij graag blind en voel mij dan zelden overbodig

wie roept mij een halt te helpen
zodat deze oude wonden stelpen

ik zoek in het donker,tast duister
vind geen licht met mijn ogen dicht

want wat ik zoek is in mij
troost, raak roer mijn ziel,
verlangen tot wanhoop mijn trots weer voorbij

ik kan slechts helpen
niet geholpen worden

verstoorde patronen die schakelsgewijs
mijn leven ontwrichten

help mij te haten te helpen

Geef een reactie

